Pages

Minggu, 03 Februari 2013


Tuhanku Yang Maha Penyayang,
Hari ini aku akan meletakkan kekhawatiranku di belakang senyum ramahku kepada sesama.
Hari ini aku akan menahan diriku, untuk lebih mendengarkan daripada menuntut orang lain mendengarkan keluhan hatiku.
Hari ini aku akan memaniskan wajah dan kalimat untuk membantu orang lain berbahagia dengan yang telah mereka miliki.
Hari ini aku akan menyebut nama anggota keluargaku dan mereka yang aku kenal, dengan selembut-lembutnya suara dan semesra-mesranya panggilan.
Tuhanku Yang Maha Lembut,
Mudah-mudahan Engkau berbahagia dengan kesungguhanku untuk menjadi lebih penyayang, agar Engkau membesarkan ruang keluarga di hatiku bagi sebanyak mungkin sesamaku, agar aku hidup dan bekerja dalam kasih sayang kepada mereka,
AGAR aku menjadi sweet heart bagi banyak orang.
Dan sesungguhnya, Tuhanku Yang Maha Cinta ...
Mudah-mudahan dari semua orang yang menjadikan aku sweet heart, ADA SATU JIWA yang sangat mencintaiku, yang memuliakanku, yang hidup untuk memelihara kedamaian hatiku, yang memperhatikanku sebagai harta yang paling bernilai baginya, yang berbahagia mensetiakan hidupnya kepadaku, dan yang aku cintai dan muliakan sepanjang hidupku.
Ooh Tuhanku, Engkau Sang Maha Cinta ...
Manjakanlah kekasihmu yang kecil ini dalam keindahan cintaku kepada sesama, dalam kemuliaan cinta sesamaku, dan dalam kebahagiaan cinta belahan jiwaku kepadaku.
Aamiin

0 komentar:

Posting Komentar